כנסים: למה כדאי ללכת

בכל פעם שיש כנס מתרגמים אני שומעת סביבי התלבטויות אם כדאי ללכת או לא, ואם המחיר מצדיק את ההשתתפות. בעיניי השתתפות בכנסים היא חלק בלתי נפרד מהעבודה שלנו, ואני מקפידה ללכת לכנסים של אגודת המתרגמים מאז שהתחלתי את קריירת התרגום שלי. כנסים תורמים לנו המון, מקצועית ואישית, ויש לא מעט סיבות למה כל כך חשוב ללכת לכנס ומדוע הוא השקעה משתלמת:

  • התמקצעות – אחרי שמסיימים את הלימודים האקדמיים, המשך הלימוד המקצועי תלוי בנו, וכנס אגודת המתרגמים הוא אחת המסגרות המרכזיות הקיימות להמשך ההתמקצעות. בכנס תוכלו להתעדכן בנעשה בתחום, בטכנולוגיות חדשות ובאפיקים חדשים, ולהיחשף לנושאים שלא הייתם שומעים עליהם אחרת. כידוע, במקצוע שלנו כל פיסת ידע איזוטרית עשויה להתגלות כשימושית, ואי אפשר לדעת לפעמים מתי הרצאה ששמעתם בכנס תעזור לכם בעבודה.
  • נטוורקינג – במקצוע בודד כמו שלנו, חשוב להכיר כמה שיותר קולגות וליצור קהילה חזקה. כמו שכבר כתבתי, מתרגמים אחרים יכולים לעזור לכם עם מינוחים וניסוחים ולייעץ לכם בהתנהלות מול הלקוחות. בנוסף, לדברי המתרגם אלן קליימן, כ-30% מהעבודות מגיעות ממתרגמים אחרים, וכנסים הם הזדמנות מצוינת להרחיב את מעגל ההיכרויות.
  • תדמית מול הלקוחות – יש מתרגמים החוששים להתרחק מהמשרד, שמא הם יפסידו עבודות. מניסיוני, לקוחות מקבלים בהבנה את היציאה לכנס, במיוחד אם נותנים להם מספיק התראה מראש (שבועיים עד חודש). היציאה שלכם לכנס גם משדרת להם רצינות ומקצועיות. יתרון נוסף: אתם יכולים לשלוח התראה גם ללקוחות שלא שמעתם מהם זמן רב ובכך להזכיר להם את קיומכם.
  • התאווררות – רוב המתרגמים עובדים לבד מהבית. זו הזדמנות לצאת קצת ולשנות את הנוף והאווירה. המרחק מהטקסטים אולי גם ייתן לנו פרספקטיבה חדשה עליהם.
  • בילוי – אני מאוד נהנית בכנסים! מעבר להרצאות המעניינות, אנחנו סוף סוף נמצאים במסגרת שבה יש אנשים שמבינים אותנו ודומים לנו. זו הזדמנות נהדרת לפגוש מכרים ותיקים ולהכיר חברים חדשים.

בפוסטים הבאים: שני כנסים שהשתתפתי בהם בחודשים האחרונים, כנס אגודת המתרגמים בישראל לשנת 2014 וכנס bp14 בבודפשט.

קריאה נוספת

מחשבה אחת על “כנסים: למה כדאי ללכת

  1. פרסם את זה מחדש ב-דף חדשוהגיב:
    חברתי יעל כהנא-שדמי חזרה לאחרונה מכנס מתרגמים בבודפשט וכתבה על חשיבות ההשתתפות בכנסים מקצועיים במקצוע שלנו.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.